Thursday 8 February 2018

Produk Penjagaan Kulit Jaminan 100% Berkesan Dan Selamat

Produk Penjagaan Kulit Jaminan 100% Berkesan Dan Selamat |  Pada zaman yang mementingkan kecantikan kulit kini, lambakan produk kecantikan seperti cendawan tumbuh selepas hujan. Ia menjadikan pengguna sekarang harus berhati-hati dalam pemilihan dan pengunaan produk penjagaan kulit. Tersalah pilih boleh memudaratkan kulit dan kesihatan.


Terdapat pelbagai jenis produk kecantikan yang kini mendakwa bahawa dapat mengembalikan kecantikan kulit dan memutihkan kulit kurang daripada sebulan mahupun dalam 3-7 hari selepas penggunaan. Namun, kita sebagai pengguna jangan mudah tertipu. Kerana kini banyak produk yang timbang kilo dan hanya rebranding.

Ketahui cara pemilihan produk penjagaan muka dengan betul.

1) Produk Yang Dijamin Selamat
Dalam apa jua bendapun, keutamaan dalam pemilihan adalah keselamatan. Perkara yang wajib dilakukan ialah semak terlebih dahulu maklumat pendaftaran produk yang ingin dibeli dengan badan berwajib seperti Kementerian Kesihatam Malaysia (KKM) atau pihak Berkuasa Kawalan Dadah. Ini penting bagi memastikan produk yang dibeli adalah selamat dan tidak mengandungi Racun Berjadual. Ambil tahu siapa pengeluar, pengasas dan pengedar supaya dapat menjadi rujukan jika mempunyai sebarang masalah.

2) Bebas Daripada Bahan Kimia
Setiap kali membuat pembelian, semak kandungan bahan pada kotak produk. Jika mengandungi kandunhan bahan seperti Hydroquinone, tretinoin, merkuri dan paraben, sila batal niat anda untuk membuat pembelian produk tersebut. Tetapi, kebiasaanya bahan merbahaya seperti ini tidak disenaraikan dalam kandungan bahan. Jadi haruslah bijak dalam membuat pemilihan.

3) Pilih Produk Berasaskan Air (water base)
Bagi mengekalkan kelembaban kulit, pilih produk yang berasaskan air. Ini kerana water base produk senang diserap oleh kulit dan tidak meninggalkan sisa. Elakkan daripada membeli produk berasaskan minyak (oil base). Ini kerana produk oil base akan meninggalkan sisa sehingga menyumbatkan pori-pori kulit disebabkan kadar penyerapan yang tidak sempurna. Apabila pori kulit tersumbat, masalah kulit akan muncul seperti jerawat, jeragat, blackhead dan whitehead.

4) Bebas Daripada Bahan Pemutih
Kebiasaannya produk yang mempunyai bahan pemutih akan memudaratkan kesihatan dan kulit. Bahan pemutih ini terdiri daripada hydroquinone, merkuri atau arbutin. Ia akan memberi kesan yang cepat tetapi akan memudaratkan di kemudian hari.

5) Produk Tanpa Alkohol
Produk yang mengandungi alkohol akan menyebabkan kulit cepat kering. Kulit kering akan menyebabkan kulit mengalami banyak masalah kulit seperti berjerawat, jeragat dan kulit menjadi kusam.

6) Sesuai Dengan PH Kulit dan Semulajadi
Produk yang berasaskan bahan semulajadi haruslah menjadi keutamaan dalam membuat pemilihan produk. Ia sangat penting kerana bahan-bahan semulajadi tidak akan memudaratkan kulit dan kesihatan. Pilih produk yang sesuai dengan PH kulit kita. Jangan pilih produk yang terlalu berasid kerana akan merengsakan kulit.

7) Produk Yang Selamat Untuk Ibu Hamil dan Menyusu
Hydoquienone, merkuri dan bahan racun berjadual sangat memudaratkan ibu hamil dan bayi dalam kandungan. Jadi amat mudah untuk memastikan produk tersebut selamat atau tidak. Jika selamat digunakan ibu hamil maka selamat juga digunakan oleh wanita lain. Jadi hindarkan produk yang tidak disarankan kepada ibu hamil dan menyusu.

Satu-satunya produk yang berani memberi jaminan 100% berkesan dan selamat adalah Youth Shaklee.


Sebelum ini Shaklee telah melahirkan skincare Nutriwhite dan Enfuselle. Namun skincare ini dihentikan bagi memberi ruang kepada kemunculan Youth Skincare Shaklee. Youth merupakan set penjagaan kulit yang semulajadi yang bebas daripada 2500 jenis bahan kimia merbahaya seperti parabens, phtalates, hydroquinone dan mercury. Ia dijamin 100% semulajadi dan berkesan.

Ujian klinikal telah dilakukan terhadap pengguna Youth Skincare telah mendapati 100% berkesan menjadikan kulit lebih muda. Dan 2/3 daripada pengguna Youth Skincare yang diuji menjadikan kulit mereka 10 tahun lebih muda.

Kesemua rangkaian produk Youth Skincare mengandungi khasiat anti-aging dan tidak diuji pada haiwan serta ia adalah vegan.

Youth Skincare juga bebas daripada 1500 bahan tercemar dan bukan hanya selamat tetapi sangat berkesan. Youth Skincare berjaya :

✔ memudarkan jeragat bertompok seawal 21 hari penggunaan.
✔ mengeringkan jerawat batu dan jerawat bernanah seawal 7 hari penggunaan.
✔ mengurangkan kedutan dimata dan ditepi bibir seawal 21 hari penggunaan.
✔ mengurangkan parut berlubang akibat jerawat seawal 7 hari.


Selain menitikberatkan cara pemilihan produk penjagaan muka, tip-tip untuk menjaga muka juga penting.

Antara Tip-Tipsnya :

Kurangkan Mengguna Pencuci Muka
🌹 Terdapat beberapa pencuci muka yang mempunyai bahan kimia. Ini akan menyebabkan muka cepat rosak dan berminyak. Penggunaan pencuci muka mengawal minyak (oil-control) hanya akan menghilangkan minyak dengan sementara sahaja. Ia akan menggalakkan muka menjadi lebih berminyak. Cuci muka 2 kali sehari sudah memadai.

Jangan Campur Produk Kecantikan Sesuka Hati
🌹 Cara menjaga muka haruslah diambil serius dan sangat penting. Jangan menggunakan pelbagai produk kecantikan sesuka hati kerana akan menyebabkan kerosakan kulit muka.

Wap Muka
🌹 Wap panas membantu mengecutkan pori-poru kulit dan mengurangkan pengeluaran sebum minyak. Caranya ialah dengan menggunakan bunga tahi ayam yang hijau dan segar. Basuh daun dengan bersih kemudian masukkan dalam periuk berisi air dan didihkan. Selepas mendidik lakukan pengewapan.

Masker Putih Telur dan Pati Timun
🌹 Salah satu cara penjagaan muka secara semulajadi ialah menggunakan masker putih telur dan pati timun. Kisar pati timun dan  buat masker pada muka dan biar kering. Begitu juga dengan putih telur. Buat masker pada muka hingga kering kemudian bilas dengan air.

Senaman Muka
🌹 Caranya adalah dengan selalu menyebut Ma Me Mi Mo Mu sebanyak 10 kali setiap hari. Ini membantu menguatkan otot muka dan bibir.

Pengamalan Makanan Tambahan dan Vitamin
🌹 Antara vitamin yang disarankan untuk kulit tentu sekali vitamin E , vitamin C dan vitamin B. Selain itu pengambilan makan yang membekalkan sumber protien juga penting bagi membantu dalam pemulihan kulit dan menggantikan sel mati.

Shaklee menyediakan vitamin dan makanan tambahan yang baik untuk kulit. Antaranya adalah Vita-E Complex , Sustained Release Vita-C Plus, Bcomplex Asid Folic dan ESP.



Kesemua makanan tambahan daripada shaklee ini membantu dalam penjagaan kulit dari dalam. Ia menguatkan kulit dari dalam dan menghindarkan daripada radikal bebas yang akan merosakkan kulit.

Selain diamal dengan pemakanan, ESP, Vita C dan Vita E dapat digunakan menjadi masker.

Untuk mendapat kulit yang sihat dari luar dan dalam. Jangan lupa untuk mengambil Vivix sebagai minuman berjus tambahan anda. Vivix adalah produk premium yang terbaik dan tinggi antioksidan. Dan semestinya menjaminkan dapat kulit yang lebih muda daripada usia.


Sebarang pertanyaan lanjut, boleh terus hubungi atau wasap saya. 0146828274

0 comments:

Post a Comment