Tuesday 26 December 2017

CARA MENGATASI ALLERGIC SECARA SEMULAJADI SUPAYA KULIT TIDAK GATAL LAGI

CARA MENGATASI ALERGIK SECARA SEMULAJADI SUPAYA KULIT TIDAK GATAL LAGI | Alahan atau dalam bahasa Inggerisnya Allergies, boleh menyebabkan pelbagai gejala seperti hidung berair, bersin, gatal-gatal, ruam, bengkak atau asma. Alahan boleh bermula dari kecil hingga teruk. Anafilaksis adalah reaksi teruk alahan yang boleh mengancam nyawa. Alahan bukan lah sesuatu yang boleh dipandang ringan jika tidak dirawat. Anafilaksis adalah tindak balas alahan yang serius yang boleh membawa kepada kematian. 

Anafilaksis terjadi apabila seseorang itu terdedah kepada sesuatu bahan yang individu tersebut alah kepadanya seperti makanan, ubat-ubatan mahupun sengatan serangga. Segelintir akan berjumpa doktor untuk mendapatkan injection atau ubat-ubatan untuk alergik, ia dianggap sebagai rawatan kepda alergik tetapi hakikatnya hanya mungkin mengurangkan sensitiviti anda terhadap penyebab alahan dan mengurangkan tindak balas alahan anda.

Sekiranya anda bersentuhan dengan sesuatu yang anda alah padanya, sistem imun anda menganggap ia sesuatu yang merbahaya dan mengeluarkan bahan kimia yang dipanggil sebagai histamin untuk mengatasinya. Pembebasan histamin boleh menyebabkan pelbagai gejala termasuk ruam kulit, sakit kepala, bersin, hidung berair, bengkak, mual dan cirit-birit.

Antara cara untuk mengurangkan tindak balas alegik ini adalah dengan mendapatkan rawatan doktor. Tetapi terdapat pelbagai cara merawat secara semula jadi terhadap alergik ini. 

Antara yang saya suggestkan adalah dengan pengambilan set alergik shaklee yang diyakini 100% semula jadi dan selamat. Paling penting Shaklee ada Landmark Study.


VITA -C PLUS : bertindak sebagai anti-histamin, tanpa kita perlu mengalami side effect daripada pengambilan drug anti-histamin. Ia juga bertindak menstabilkan pengeluaran histamin dalam tubuh badan dan membantu mencegah penyempitan tiub bronkoil sekaligus meningkatkan fungsi T-cell dan Macrophage (fungsi sistem pertahanan badan dan sel darah putih)

B-COMPLEX : B6 penting untuk pemuliharaan selaput lendir yang sihat dan membantu pengeluaran antibodi badan. Ia juga membantu dalam pembinaan protein dalam tubuh dan membantu hati menghasilkan glikogen yang diperlukan oleh kulit untuk menyingkirkan se-sel mati.

ALFALFA : Mempunyai kelebihan dalam mengurangkan keradangan sakit itu sendiri. Ia kaya dengan klorofil dan membantu mengurangkan keradangan terutama akibat dari ekzema, alergik, resdung da gegata. Walaubagaimanapun, mereka yang mengidap penyakit SLE tidak digalakkan pengambilan ALFALFA sebagai supplemet mereka.

terkadang alergik akan mengundang kepada parut pada kulit, jadi amat disarankan untuk menyapu Herbal Blend pada bahagian yang meninggalkan bekas bagi mengurangkan kesan parut. 


 RAHSIA KEBAIKAN HERBAL BLEND SHAKLEE
  • membantu memudarkan parut
  • berfungsi seakan minyak telon bagi membantu memberi keselesaan kepada bayi
  • membantu mengatasi masalah ruam susu, ruam lampin dan eczema
  • membantu mengatasi masalah tumit kaki pecah dan kasar
  • melembapkan kulit sekiranya digunakan sebagai losyen harian
  • ekstrak herba semulajai tanpa steroid dan paraben
  • membantu melegakan gigitan serangga
  • membantu melegakan kesan melecur pada kulit.
  
Sebarang pertanyaan boleh terus hubungi saya
atau email saya

 "Ingin pendapatan 4-5-6 angka sebulan dengan hanya mendaftar menjadi ahli SHAKLEE? Hubungi saya juga. Hanya dengan online, anda mampu meraih pendapatan lumayan setiap bulan. Wakil pengedar seluruh Malaysia masih diperlukan. Anda akan dijemput ke KUMPULAN EKSLUSIF kami di Facebook"

0 comments:

Post a Comment