Tuesday 26 December 2017

CARA HILANGKAN SENGGUGUT DENGAN BERKESAN TANPA UBAT TAHAN SAKIT

CARA MENGHILANGKAN SENGGUGUT DENGAN BERKESAN TANPA UBAT TAHAN SAKIT | PERIOD PAIN atau dikenali sebagai kekejangan haid adalah sesuatu yang menyakitkan yang memberi kesan kepada banyak wanita sebelum dan semasa haid. 





Kesakitan yang juga dikenali sebagai dysmenorrhea atau tempoh sakit yang bermula dengan sesuatu yang membosankan dan menjengkelkan kepada yang teruk dan melampau. Period pain cenderung bermula selepas ovulasi apabila telur dikeluarkan dari ovari dan bergerak ke bawah tiub fallopian. 
Rasa nyeri berlaku di bahagian bawah abdomen dan belakang bahagian bawah yang kebiasaannya bermula 1 hingga 2 hari sebelum haid dan berlangsung dari 2 hingga 4 hari.
Kesakitan yang berkaitan dengan haid dikenali sebagai dysmenorrhea  primer. Sekiranya sakit disebabkan oleh masalah perubatan yang dikenalpasti seperti endometriosis, fibroid rahim, atau penyakit keradangan pelvis, ia dikenali sebagai dysmenorrhea sekunder.

Sesetengah kesakitan, kekejangan dan ketidakselesaan semasa haid adalah normal. namun, wanita yang mempunyai tempoh normal yang menyakitkan dikemudian hari mungkin mengalami dysmenorrhea sekunder. Suatu keadaan yang merosakkan rahim atau organ pelvis yang lain.

Salah satu cara untuk mengurangkan kekejangan haid bulanan anda adalah dengan Meningkatkan Diet Anda. Penyelidikan menunjukan bahawa mengurangkan lemak dan meningkatkan sayur-sayuran dalam diet anda boleh membantu mengurangkan kekejangan bulanan.

Selain itu, Cuba Pengambilan Minyak Ikan dan Vitamin B1 untuk bantuan semulajadi dalam mengurangkan kekejangan haid. Pengambilan supplement minyak ikan atau vitamin B1 atau kedua-duanya sekali, menurut kajian yang diterbitkan pada September 2014 dalam Global Journal of Health Science, para saintis menugaskan 240 remajayang mempunyai masalah period pain dan sakit lain untuk mengambil vitamin B1 dan minyak ikan, Vitamin B1 sahaja, minyak ikan sahaja dan plasebo. Remaja mengambil 100mg sehari vitamin B dan 500mg setiap hari supplement minyak ikan. Apabila remaja melaporkan kesakitan mereka, mereka yang mengambil B1, minyak ikan atau kedua-duanya mempunyai bilangan yang kecil berbanding kumpulan plasebo. 

Untuk cara yang lebih mudah dan menyenangkan, adalah disarankan pengambilan Set Supplement Cadangan Period Pain Shaklee. Antara supplement yang dapat membantu mengurangkan kekejangan haid ialah :

1. GLA COMPLEX
GLA Complex Shaklee merupakan kombinasi minya borage yang mengandungi asid gamma linolenik (GLA), asid linolenik (LA), Minyak bunga Matahari dan Vitamin E. Wanita yang mengalami senggugut tidak dapat dapat menukarkan asid linolenik dengan baik untuk menjadi asid gamma linolenik (GLA). Pengambilan GLA tambahan dapat membantu mengurangkan symptom senggugut.

2. OSTEMATRIX
Paras kalsium yang menurun semasa haid akan mendorong kepada kekejangan otot rahim dan perut. Ostematrix adalah sumber kalsium. Sebiji tablet ostematrix adalah bersamaan segelas susu dan 80biji badam. Penyerapan Ostematrix terbukti secara klinikal. Pengambilan Ostematrik akan meningkatkan semula paras kalsium badan dan mengurangkan kekejangan semasa haid.

3. B-COMPLEX 
B-complex membekalkan kesemua jenis vitamin B. Vitamin B5, B6 dan B12 dapat membantu mengurangkan symptom sakit senggugut. Ia mencegah daripada berlakunya amenia dan menghasilkan tenaga. 

pengambilan ketiga-tiga supplement shaklee ini akan memberi kesan yang optimum dalam mengurangkan masalah kekejangan semasa haid sekaligus membantu dalam masalah said yang tidak teratur.

sebarang pertanyaan atau pembelian boleh wasap saya
atau email saya

"Ingin pendapatan 4-5-6 angka sebulan dengan hanya mendaftar menjadi ahli SHAKLEE? Hubungi saya juga. Hanya dengan online, anda mampu meraih pendapatan lumayan setiap bulan. Wakil pengedar seluruh Malaysia masih diperlukan. Anda akan dijemput ke KUMPULAN EKSLUSIF kami di Facebook"



0 comments:

Post a Comment