Tuesday 28 November 2017

CARA HILANGKAN JERAWAT SECARA SEMULAJADI

Jerawat adalah masalah kulit yang dimulai dengan tanda bintik-bintik pada bahagian badan seperti muka, belakang, leher, dada dan tidak terkecuali punggung. Jerawat adalah gangguan pada kulit yang terjadi ketika minyak dan sel kuit mati menyumbat pori-pori lapisan kulit. Ia merupakan permasalahan yang umum pada kulit.


Tiada siapa yang suka kalau muka dipenuhi dengan jerawat. Tidak kira la jerawat batu, jerawat pasir, jerawat nasi dan sebagainya. Stress tengok bila jerawat tumbuh siap beratur mengikut turutan. Dipicit nanti menjadi luka dan meninggalkan parut. Tak lawa la jawapnya.

Tapi tahukah anda? Jerawat merupakan proses semulajadi untuk mengeluarkan dan menyingkirkan toksin. Proses ini dikira penting juga untuk kesihatan. Jadianda seharusnya LEBIH risau malah merasa TAKUT jika kulit anda tiada jerawat LANGSUNG. Mean licin seperti cermin, semut lalu pun tergelincir. (HAHAHA)

TIADA JERAWAT LANGSUNG??

Kebiasaan jika andan tiada jerawat langsung itu menandakan kerosakan pada lapisan epidermis kulit dan kehilangan protein serta melanin yang membantu kulit daripada sinaran UV secara semulajadi.

PENTINGNYA PROTEIN DAN MELANIN

- Protein dan Melanin merupakn komponen penting untuk melindungi kulit. Ianya boleh dikategorikan sebagai askar yang beratur keluar melindungi kulit daripada sinaran UV yang boleh jadi merbahaya jika kulit terdedah terlalu lama dibawahnya.

UV (ultra violet) terbahagi kepada UVA, UVB dan UVC. Apakah itu?

UVA(Aging) - Boleh membuat kulit kita akan cepat kelihatan matang dan tua sebelum usia.
UVB (Burn) - Menggelapkan  atau membakar kulit. Jadi kita akan nampak lebih gelap daripada biasa.
UVC (Cancer) - Menyebabkan kita berisiko untuk mendapat kanser kulit jika terlalu lama terdedah kepada terik cahaya matahari.

TAPI INGAT! melanin ini juga boleh bertukar menjadi masalah jeragat apabila anda masih berdegil dan membiarkan kulit tanpa sebarang perlindungan terdedah secara lansung di bawah sinaran UV.

BAGAIMANA KEROSAKAN PADA EPIRDEMIS BOLEH BERLAKU?
Kebiasaanya, ianya berlaku daripada penyalahgunaan produk penjagaan kulit atau kosmetik yang mengandungi bahan kimia terlarang seperti Merkuri, Hydroquinone, plumbum dan sebagainya. Bahan-bahan tersebut merosakkan sehingga 7 lapisan kulit dan ini adalah sangat berbahaya.
Jadi kulit anda mungkin terlihat licin seperti cermin. AWAS ! Anda berisiko untuk mengalami kerosakan kulit yang amat dasyat dan juga boleh mengakibatkan kanser kulit.

Kesimpulannya, jika anda mempunyai jerawat sikit tu, bukanlah masah besar. Anda tidak perlu ekstrem dengan menggunakan produk penjagaan kulit yang mengandungi bahan-bahan kimia yang berbahaya. Buat apa kalau cantik tapi derita selamanya. Hargailah jerawat anda..hihii..

Cara mengatasi masalah jerawat bermaharaja lela di kulit muka anda hanyalah dengan membiarkan sahaja jerawat itu keluar sebagai tanda penyingkiran toksin dan anda boleh mempercepatkan proses pengecutan jerawat itu dengan set Cadangan Kulit Shaklee.

VITAMIN C Plus


Membantu menghasilkan kolagen secara semulajadi dari dalam badan. Penghasilan kolagen dari badan yang berterusadan pembaikan sel kulit setiap hari yang membantu mendapatkan kulit yang lebih berseri, licin dan tona yang lebih sekat.

Tahukah anda, 1 biji Vita C plus Shaklee bersamaan 7.5 biji buah oren. minum jus buah memang dicadangkan untuk kulit yang cantik. Nak kupas 7.5 biji buah oren setiap hari? Dengan kosnya lagi. Maka lebih baik amalkan sustained release Vita C ini untuk memenuhi keperluan Vitamin C seharian kita.

Sebotol Vita C shaklee mengandungi 180 biji tahan selama 6 bulan pengambilan.

VITAMIN E SHAKLEE


 Menghalang dan menghapuskan radikal bebas. Ianya di ekstrak dengan grape seed yang menjadikan kulit tampak lebih muda remaja. Vita E shakleememang terbukti dapat menghilangkan parut dan mengatasi masalah blackhead dan whitehead, menghapuskan jerawat baru dan lama, mengecutkan jerawat, memudarkan jeragat dan menyerikan kulit kusam.

Ianya juga boleh dijadikan masker harian. Pengambilan Vita E secara kinsisten membuat kulit wajah tanpak lebih licin berseri.

sebotol Vita E mengandungi 120 biji tahan selama 4 bulan pengambilan.

 ESP SHAKLEE


Pelengkap untuk kecantikan kulit kerana ianya mengandungi kandungan protein yang tinggi. Tahukah anda, protein membantu menghasilkan kolagen dalam badan dan seterusnya memastikan kesihatan, keanjalan dan kecantikan kulit sentiasa terjamin.

setong mengandungi 850gram tahan 1 hingga 2 bulan pengambilan.

Coming soon. Skincare Shaklee yang terbaru bakal dilancarkan. Stay tune untuk mengetahui lebih lanjut.



Nisa sendiri pengamal tegar set kulit shaklee ini.. nak tengok testimoni Nisa boleh klik sini

ikuti cara kakak ini mengelak jerawat setelah 7 tahun tersiksa akibat salah produk.



Testimoni dari pengamal-pengamal set kecantikan.









untuk dapatkan produk shaklee ini boleh trus wasap Nisa www.wasap.my/60146828274

1 comment: