Tuesday 28 November 2017

PUNCA BERAT BADAN TIDAK TURUN

Sudah sedaya upaya bersenam, namun badan tidak juga kurus. Malah tubuh anda masih tidak seperti yang diimpikan. Maka anda sendiri melakukan usaha penurunan berat badan dengan cara yang tidak sihat.


Tubuh ideal yang sihat kerap diidentitikan dengan pola pemakanan yang baik dan rutin senaman yang mencukupi. Selain itu, faktor genatik dan hormon turut mempengaruhi ukuran tubuh badan. Namun apabila anda menjalankan diet yang sewajarnya bersama senaman rutin sebaliknya berat badan tidak juga turun, mungkin senaman yang kamu lakukan kurang tepat. Cuba periksa kenapa senaman yang dilakukan masih belum berhasil. Mungkin tidak menjadi disebabkan oleh punca-punca ini.

1. TERLALU BANYAK MELAKUKAN LATIHAN KARDIO
Latihan kardio merupakan sebahagian daripada rutin senaman yang penting. Ia boleh menyihatkan jantung dan menigkatkan metabolisme tubuh. Namun, terlalu banyak melakukan latihan kardio, ia akan menegapkan otot tubuh dan menjadi menaikkan daya tahan dengan menyimpan lemak sebagai persediaan energi. Langkah terbaik untuk menurunkan berat badan sekaligus membentuk otot tubuh adalah dengan menggabungkan latihan kardio dengan latihan kekuatan.

2. TERLALU LAMA MELAKUKAN SENAMAN
Sebenarnya senaman yang anda lakukan boleh menjdai stress tersendiri bagi tubuh. Ketika bersenam, tubuh akan mengeluarkan hormon stress bersama kortisol. Di satu sisi, hormon ini bermanfaat bagi tubuh kerana ia memberi energi yang diperlukan otot untuk bergerak.Namun, di sisi lain pula hormon ini boleh memberi impak negatif kerana ia menggalakkan bonjolan lemak di area yang tidak diingini.

3. KURANG REHAT SETELAH BERSENAM
Berehat dan memulihkan stamina setelah bersenam tidak kurang pentingnya keran pada ketika itulah tubuh anda membakar sebahagian besar lemak. Cukup berehat sehingga anda boleh bersenam lagi untuk hari berikutnya.

4. KURANG BERKERJA KERAS
Kita perlu bersenam dengan cara yang betul. Kelebihan bersenam sepertiterlalu lama atau terlalu banyak latihan kardio boleh mengundang impak negatif, demikian juga kalau ia berkurangan. Jangan-jangan hanya perasaan anda sahaja bahawa sudah bersusah payah menurunkan berat badan dengan bersenam dan diet, padahal anda masih kurang bekerja keras.

Selain bersenam dan berdiet, penting untuk mendapat bekalan nutrisi yang sihat agar proses penurunan badan anda berjalan dengan baik tanpa masalah kesihatan. Jadi Nisa cadangkan SET TURUNKAN BERAT BADAN dari Shaklee.


[SET KURUS LENGKAP]
.
Bagi anda yang baru mengenali supplement Shaklee, berikut adalah cadangan supplement untuk membantu anda kurus secara sihat dan semulajadi. .
.
Biasanya, saya akan consult mengikut keperluan dan budget customer. Jadi, pastikan anda menghubungi saya untuk mendapatkan konsultasi yang eksklusif.
.
1. Herblax.
🔅Detoks usus dan membantu masalah sembelit.

2. Alfafa
🔅Detoks seluruh badan, angkut keluar lemak dari badan, kurangkan retensi air.

3. Lecithin
🔅Memecahkan lemak.

4. Omega Guard
🔅Membakar lemak yang mendap, membantu mengawal selera makan.

5. ESP/Cinch Shake
🔅Mengekalkan otot tanpa lemak, supaya badan fit dan tidak menggeleber, memberi rasa kenyang yang lama supaya tidak makan berlebihan.

6. Cinch Tea
🔅Tingkatkan metabolisma 4x ganda. Beri tenaga segera.


Testimoni









Untuk dapat produk dan consultan dari saya boleh direct wasap www.wasap.my/60146828274

0 comments:

Post a Comment