Tuesday 16 January 2018

Apakah Penyakit Bell's Palsy Dan Rawatan Secara Semulajadi

Apakah Penyakit Bell's Palsy Dan Rawatan Secara Semulajadi | Bell's Palsy adalah keadaan di mana otot-otot di satu sisi wajah anda menjadi lemah atau lumpuh. Ia hanya memberi kesan pada satu sisi muka pada satu masa, menjadikan ia meleleh atau menjadi kaku pada bahagian tersebut. Ia disebabkan beberapa jenis trauma kepada saraf kranial ketujuh. Ia juga dikenali sebagai "saraf muka".


Saraf wajah mengawal kebanyakan otot dimuka dan dibahagian telinga. Saraf uka melalui jurang sempit tulang dari otak ke muka.

Sekiranya saraf muka meradang, ia akan menekan pada tulang pipi atau mungkin merapatkan jurang sempit. Ini boleh menyebabkan kerosakan pada penutup pelindung saraf.

Jika berlaku kerosakkan pada penutup perlindung saraf, iysarat yang bergerak dari otak ke otot muka tidak dapat disampaikan dengan betul seterusnya menjadikan otot muka lemah dan lumpuh.

Punca sebenar terjadinya Bell's Palsy berlaku adalah tidak jelas.

Beberapa Faktor Risiko Telah Dikenalpasti.
Satu kajian yang dijalankan pada tahun 2015 mendapati bahawa orang yang mempunyai magraine mungkin mempunyai risiko yang lebih tinggi untuk Bell's Palsy.

Keadaan ini lebih memberi kesan terhadap :
  • individu berumur 15-60tahun 
  • mereka yang mempunyai diabetes atau penyakit pernafasan atas
  • wanita yang sedang hamil, terutama pada trimester ketiga
Kebanyakan orang akan pulih daripada Bell's Palsy dalm 1-2Bulan, terutama mereka yang masih mempunyai pergerakan dalam otot muka mereka.

Rawatan dengan hormon yang dipanggil sebagai prednisolone dapat mempercepatkan pemulihan. Satu kajian mendapati jika diberi prednisolone dalam masa 72 jam, dapat membantu mengurangkan risiko gejala dan kejadian selepas 12bulan.

Bagaimana Nak rawat Bell's Palsy Dengan Berkesan

Tentu sekali saya akn mencadangkan produk terbaik dari Shaklee.

VIVIX
Kenapa Vivix?

Tentu sekali kerana gabungan $ bahan utama dalam vivix yang kaya dengan polifenol dan resveratrol yang sangat membantu dalam menyokong ketahanan sel dan memperbaiki DNA.

Tidak dinafikan produk yang tinggi antioksidan ini amat membantu dalam meningkatkan sistem imun badan menyebabkan kita terhindar dari pelbagai jenis penyakit.

Antioksidan yang tinggi menyokong fungsi sel, kecekapan sel dan prestasi keseluruhan.

Sumber yang kaya dengan resveratrol terbukti melambatkan proses penuaan selular, menyokong pertahanan selular dan membaiki DNA.

Ini antara Testimoni yang berjaya merawat Bell's Palsy dengan Vivix






Berminat untuk mencuba produk terbaik Shaklee?
Sebarang pertanyaan dan pembelian boleh terus contact Nisa 0146828274
atau klik Beli Sekarang

0 comments:

Post a Comment