Friday 12 January 2018

Cara Merawat Diabetes Secara Berkesan Agar Tidak DiPotong Kaki

Cara Merawat Diabetes Secara Berkesan Agar Tidak DiPotong Kaki |Diabetis atau Kencing Manis adalah penyakit yang mempengaruhi keupayaan tubuh anda untuk menghasilkan atau menggunakan insulin. Insulin adalah hormon. Apabila badan anda menukarkan makanan yang dimakan kepada tenaga (juga dikenali sebagai gula atau glucosa), insulin turut dilepaskan untuk membantu mengalirkan tenaga ini kepada sel-sel. Jika badan menghasilkan sedikit atau tiada insulin, akan terdapat terlalu banyak gula kekal dalam badan anda.


Diabetes, adalah kumpulan gangguan metabolik di mana terdapat kadar gula yang tinggi di dalam darah dalam jangka masa yang lama.Terdapat dua jenis utama diabetes :

1. Diabetes Jenis 1
Apabila anda terjejas dengan diabetes jenis 1, pankreas anda tidak menghasilkan insulin. Diabetes jenis 1 ini dipanggil sebagai diabetes remaja. Hal demikian kerana ia sering didiagnosis kepada remaja atau kanak-kanak. 
2. Diabetes Jenis 2
Diabetes jenis 2 ini adalah apabila badan tidak mampu menghasilkan insulin yang mencukupi, ataupun badan tidak dapat menggunakan insulin dengan betul, iaitu dipanggil sebagai ketahanan insulin. Diabetes jenis ini dipanggil sebagai " Diabetis berasaskan dewasa" kerana ia didiagnosis dikemudian hari, umumnya selapas berumur 40-50 tahun.

Oleh kerana diabetes jenis 2 ini boleh membawa kepada komplikasi yang serius, adalah penting untuk mengetahui tanda-tanda amaran diabetes, dan cepat-cepat mendapatkan ujian untuk diabetes jika anda mempunyai gejala-gejala ini. Merawat dengan lebih awal boleh mengelakkan diri dari risiko komplikasi yang lebih serius. 

Kadang-kadang diabetes jenis 2 ini boleh berkembang tanpa tanda-tanda amaran. Malah, kira-kira 1/3 daripada semua pengidap diabetes jenis 2 ini tidak mengetahui bahawa mereka memiliki diabetes. Itulah sebab pentingnya untuk membuat pemeriksaan berkala. 

Tahap gula yang tinggi dalam darah boleh menyebabkan beberapa gejala , seperti :
  1.  Penglihatan menjadi kabur
  2. Kehausan yang berlebihan
  3. Mudah dan cepat letih
  4. Kencing yang kerap
  5. Kelaparan walaupun selepas makan
  6. Berat badan menurun mendadak
Pengendalian kadar gula dalam darah (glucosa) adalah matlamat utama dalam merawat diabetes. 
Diabetes jenis 1 dirawat dengan insulin serta perubahan diet makanan dan senaman.
Diabetes jenis 2 pula dengan ubat-ubat bukan insulin, insulin, pengurangan berat badan dan perubahan diet. 

Bagaimana Vivix Membantu Dalam Menurunkan Diabetes?

  • Mengurangkan Sindrom Resistansi Insulin
Vivix adalah produk yang tinggi antiiksidan. Antioksidan yang tinggi ini membantu dalam merawat sel yang bermasalah sekali gus membantu dalam melindungi sel. Risiko mengidap diabetes dan penyakit jantung dapat dikurangkan dengan pengambilan Vivix secara konsisten kerana Vivix membantu dalam mencegah sindrom metabolik.
  • Mengawal Kepekatan Gula Di Dalam Darah
Peningkatan kadar gula dalam darah dan risiko diabetes adalah disebabkan pengambilan makanan yang mengandungi karbohidrat da gula yang tinggi. Karbohidrat yang kita makan akan ditukar kepada tenaga. Polifenol di dalam vivix membantu memperlahankan proses pencernaan karbohidrat dan mencegah penyerapan karbohidrat dalam darah pada kadar yang cepat.
  • Mengurangkan Risiko Kerosakan Mata & Mempercepatkan Sembuh Luka
Pengidap diabetes berisiko kehilangan daya penglihatan dan mendapat luka yang sukar untuk sembuh. Anthocyanins dalam vivix amat membantu dalam proses memulihkan dan memperbaiki daya penglihatan sekaligus membantu menyembuhkan luka dengan cepat.
  • Mengurangkan Risiko Pembentukan Protein AGE 
 Protein AGE (Advance Glyaction End Products) akan mengakibatkan sel tubuh menjadi mati, rosak dan meningkatkan risiko diabetes. Gula yang berlebihan dalam tubuh penyebab terbentuknya Protein AGE. Vivix bertindak sebagai tonik anti penuaan utama dengan memperlahankan pembentukan protein AGE dalam badan.
 Mari ikuti Testimoni - testimoni pengguna Vivix





Ingin dapatkan Vivix dan produk shaklee yang lain? boleh terus whatsapp saya.
Consultant free akan diberikan.
0146828274 

0 comments:

Post a Comment