Monday 8 January 2018

Cara Mengatasi Penyakit Anxiety Disorders Agar Hidup Tenang


Cara Mengatasi Penyakit Anxiety Disorders Agar Hidup Tenang | Anxiety Disorders adalah gangguan kebimbangan. Ia adalah salah satu gangguan mental yang boleh menyebabkan pesakit ini akan merasa cemas yang berlebihan dan terus menerus. Anxiety Disorders ini akan memberi kesan yang serius pada kehidupan pesakit tersebut kerana ia mempengaruhi aktiviti harian, melemahkan dam melumpuhkan aktiviti.






Apabila kerisauan yang melampau pada pesakit Anxiety Disorders, ini akan menyebabkan berlakunya Anxiety attack atau panic attack. Jika ia berlaku secara automatic, ia boleh menyebabkan degupan jantung laju, nafas semakin pendek, rasa pening dan rasa nak pengsan.

JENIS - JENIS MASALAH ANXIETY DISORDERS
  • Gangguan Kebimbangan Sosial
Gangguan ini adalah dimana perasaan yang sangat bimbang jika melakukan sebarang aktiviti. Gangguan ini juga dikenali sebagai phobia sosial. Gangguan ini akn menyebabkan kecemasan dan kebimbangan melampau terhadap situasi sosial seharian. Kecemasan ini terjadi disebabkan kerana ketakutan melampau terhadap kemungkinan-kemungkinan buruk akan terjadi seperti diejek, dihina, mahupun dihakimi oleh orang lain.
  •   Gangguan Panik
Pesakit Anxiety Disorders akan merasa terlampau panik. Gangguan ini akan menyebabkan pesakit akan rasa seperti diserang oleh sesuatu secara tiba-tiba dan berulang kali. Gangguan ini disertai dengan beberapa gejala fizikal seperti berpeluh, sakit dada, jantung berdetak dengan lebih pantas, atau tersedak. 
  • Fobia
Pengidap penyakit ini akan menjadi terlampau takut terhadap sesuatu benda sehingga menganggu urusan kehidupan harian. Gangguan ini sering kali ditandai dengan kebimbangan melampau terhadap sesuatu benda atau objek. Contohya, keakutan melampau terhadap ular, lipas, labah-labah atau sebagainya.
  • Gangguan Umum 
Pesakit Anxiety Disorders ini akan merasa kecemasan dan kebimbangan yang melampau terhadap sesuatu perkara yang kecil.

 Mari kita kenal pasti tanda-tanda pengidap sakit Anxiety Disorders.
  1. TIDUR TERGANGGU - Mengalami sesuatu masalah sehingga berasa sukar untuk melelapkan mata kerana asyik memikirkan masalah tersebut walhal ia cuma satu masalah yang kecil.
  2. RASA TAKUT TANPA SEBAB - Perasaan takut yang melampau terhadap sesuatu perkara kecil. Contohnya, baju terpercik kari, tetapi kebimbangannya melampau seperti terlupa mengenakan baju.
  3. PANIK - Perasaan panik yang melampau tanpa diketahui punca sebenar. Panik yang berlebihan amat merbahaya kepada pesakit Anxiety Disorders. Hal demikian kerana akan menyebabkan degupan jantung menjadi cepat, sesak nafas, berpeluh dan berasa panas.
  4. KESEMPURNAAN - sentiasa inginkan kesempuranaan. Mereka yang mengalami masalah ini akan rasa sangat cemas dan risau jika belum menyiapkan sesuatu tugasan kemudian mengambil masa yang lama untuk menyiapkan dan berulang kali kerana inginkan kesempurnaan. Contoh, setiap saiz potongan sayur adalah sama dan tepat.  
SETIAP PENYAKIT PASTI ADA PENAWARNYA.

mari ikhtiar dengan shaklee seperti En. Sufian Mohamad ini.


Set yang beliau ambik adalah ;

B-Complex
OmegaGuard
Ostematrix

Pengambilan Set ini membantu untuk mengatasi kemurungan, menstabilkan emosi, tenangkan saraf dan tidur lebih lena.

untuk kesan yang lebih cepat semestinya dengan pengambilan VIVIX Shaklee.

Keistimewaan Vivix

1-Memperbaiki DNA
Setiap hari, tubuh kita mengalami kerosakan DNA, salah satunya disebabkan oleh radikal bebas, yang menjadikan proses penuaan menjadi lebih cepat. Vivix membantu melambatkan proses tersebut dan melindungi DNA sel tubuh kita.

2-Memperbaiki Tenaga Sel
Semakin tubuh kita terdedah kepada penuaan, semakin cepat sel tubuh kita kehilangan tenaga. Dengan pengambilan Vivix yang tinggi resveratrol membantu menguatkan sel tubuh.

3-Membantu Meningkatkan Fungsi Otak, Kardiovaskular, Imuniti dan Sendi 
Semakin tua, semakin kita rasa sakit sana sini, ingatan pun menjadi lemah. Vivix membantu dalam mengembalikan keremajaan dan proses penuaan yang sihat.

Sebarang pertanyaan dan pembelian boleh terus wasap saya.
0146828274 


1 comment: